Atat de mare sunt!

Lilypie Kids Birthday tickers

miercuri, 1 octombrie 2014

Istanbul - ziua 1

Desi sunt sceptica in proportie de 99.99% in cazul concursurilor de genul trimite codu' de pe ambalaj..., trimite etichete..., aboneaza-te...., raspunde la x intrebari...., cauta in cutie... etc....si poti castiga nu-s ce minunatie, acum vreo 2 luni am participat la un concurs de gen si am si castigat.

Sa detaliem, zic.

Acum mai bine de o luna am castigat un concurs organizat de Bavaria Tour pe site-ul  Imperator travel. Premiul : o excursie de 5 zile la Istanbul pentru 2 persoane.

Protagoniste:

Mami de Rares                                                 Anamaria

Asadar am plecat fain-frumos, cu excursie organizata, cu autocarul, cu trei soferi si un ghid (Tudor Dorobantu).

Imbarcarea: Dimineata, ora 6.30 de la Gara de Nord intr-o zi de miercuri.
Ghidul a facut prezenta, fiecare a avut loc bine stabilit in autocar, in ordinea inscrierilor, fara favoritisme.

Drumul: Desi a durat cam 15 ore nu l-am simtit obositor deoarece opririle au fost dese, privelistile incantatoare, comentariile ghidului bine venite si glumeti in grup destui. Cand zic drum ma refer de la plecarea de la Gara de Nord pana am primit cheia de la camera (cartela) de hotel.

Vama: Totul a decurs normal, n-am pierdut timp aiurea prin vami, nu ne-au luat la puricat bagajele.

Opriri:
Prima oprire la vreo 40 km de vama bulgara, la Popasul Baykal. Nu v-as sfatui sa opriti acolo pentru ca e o mizerie...de nedescris.
A doua oprire a fost la un popas unde cica e o toaleta din 1917. N-am vizitat-o. Dupa experienta de la Baikal piticii de pe creier nu m-au lasat nici sa ma departez mai mult de 3 m de autocar.
Oprirea trei. La vreo 60 de km de vama turca am stat vreo 40 de minute la un popas zis "La Cascaval" - se pare ca au un cascaval pane foarte apreciat - , unde la intoarcere am aflat ca au si un magazin en-gros cu bomboane, ulei de masline, masline etc
A patra oprire. Suntem deja in Turcia la Arslanli, Edirne, la cativa km de vama. La acest popas cine nu are lire turcesti poate face schimb valutar. ATENTIE schimbul se face doar din Euro, Dolar sau Leva in Lire Turcesti. Am facut o regula de 3 simple si ne-a dat un curs aproape la fel ca BNR-ul nostru.Am fost sfatuiti de ghid sa schimbam aici 30-35 de euro care vor acoperi intrarile la obiectivele turistice din program si transportul local.

*Noi nu am schimbat aici deoarece am avut lire cumparate din tara. Apropo, se gasesc destul de greu in Bucuresti lirele turcesti. Cu chiu cu vai am gasit la Mall Vitan si in zona Dristor dupa ce am luat la rand mai multe banci, inclusiv Garanti Bank care e banca turca. In Istanbul cursul e mult mai mare decat aici, plus ca se modifica foarte des in aceeasi zi. In schimb se gasesc si case de schimb care iti accepta Lei.*

Aici se gaseste si un magazin cu aproape de toate (gen Mega), alaturi gasiti si shaorma&co. Se poate plati in Dolari, Euro, Lire Turcesti sau Leva, la acelasi curs ca la casa de schimb valutar, casa de marcat aratand pretul pentru fiecare valuta in parte. Daca ramaneti fara Lire puteti plati diferenta in oricare valuta doriti din cele mentionate.

Oprirea cinci. Foarte aproape de Istanbul (30-50 km), intr-un spatiu cu restaurante, supermarket, benzinarie, ceva depozite.

Am ajuns la Istanbul la ora la care toata lumea iese de la serviciu si era foarte (cu foarte multi de foarte) aglomerat. Totusi lumea foarte relaxata, nu claxoane, nu se baga nimeni in fata altuia, nu intra nimeni pe banda de urgenta ca sa fenteze coada. Foarte multa politie, plictisita  ca nu aveau activitate pentru ca pe autostrada se mergea cu uimitoarea viteza de 5m/minut. Nu-i bai, pentru ca in prima zi in program aveam Tur by Night in Istanbul, deci totul era conform planului. Chiar daca ne-am petrecut vreo ora, o ora jumate in trafic, frumusetea orasului ne-a taiat respiratia. Nu ne-am plictisit, ci cascam ochii in drepta si in stanga pe povestile ghidului despre oras si diverse obiective.

Tur by night in Istanbul insemna trecerea Stramtorii Bosfor dinspre Europa spre Asia si invers, pe cele doua poduri, cu coborare din autocar pentru cateva minute pe pamant asiatic. (Oprirea numarul sase)
Asadar am traversat podurile suspendate Bosfor si Fatih Sultan Mehmet, superb luminate si am oprit fix 5 minute pentru cateva poze. Partea asiatica a Istanbulului e mult mai linistita si mai putin aglomerata decat partea europeana, aici sunt foarte multe case din lemn, cladiri de apartamente si "lumea buna".

Dupa ce am luat o gura de aer asiatic am revenit pe pamant european si am mers catre hotel. Am fost cazati in doua hoteluri la distanta de 100 m unul de altul. O parte am stat la Grand Ant Hotel si o parte la Hotel Fuar, ambele de trei stele, situate in cartierul Aksaray.

Hotelul Ant unde am stat noi are camerele mari, curate, fara mirosuri. In trei zile nu ni s-a schimbat lenjeria. S-a facut curatenie zilnic si s-au schimbat prosoapele tot zilnic. Am avut o camera la etajul 6 din 8 cu vedere in curtea interioara. Camera cu doua paturi, o noptiera, un birou, doua fotolii, o masuta, televizor LCD (prindea TVR International) si aer conditionat. In tot hotelul era wifi gratuit. In cazare am avut inclus micul dejun, bufet suedez, divers, pe toate gusturile.

Primul popas

Toaleta de la 1917

Arslanli, Edirne

Intrarea in Istanbul

Istanbul

Stadionul Galatasaray

Podul Bosfor

Va urma!

1. Frumos, ma bucur ca ne povestesti cu detalii ,mi-as dori sa vad si poze de pe Bosfor.