Atat de mare sunt!

Lilypie Kids Birthday tickers

joi, 2 octombrie 2014

Istanbul - ziua 2 - partea 1

Dupa ce v-am povestit ieri cum a fost prima zi la Istanbul azi continui cu traseul din a doua zi.

Pe program apare asa:
De la ora 9:00 - Tur pietonal cu ghid local: Moscheea Albastra, Palatul Topkapi , Muzeul Sfanta Sofia si Hipodromul
Dupa amiaza timp liber - shopping in Marele Bazar.
Seara turceasca ce include: transport, cina cu bauturi si program artistic.

Dupa ce am luat micul dejun ne-am aliniat in holul Hotelului Ant unde ne astepta ghidul. Pentru ca hotelul este foarte aproape de centrul istoric al Istanbulului si mai ales de obiectivele vizate de noi, iar programul spunea tur pietonal, am plecat pe jos catre acestea.

Traseul este unul usor, dar destul de lung si s-a facut intr-un ritm destul de alert tinand cont ca media de varsta a grupului era 55-60 de ani. Astfel, pe la mijlocul drumului au aparut si niste plangeri in sensul acesta. Noroc ca au fost persoane care mai fusesera si nu depindeau neaparat de ghid. Nu stiu sa apreciez in kilometri distanta dar pot spune ca de la hotel la marele Bazar in plimbare faci cam 20 de minute iar de aici pana la obiectivele vizate cam tot atat. Ei bine, noi am facut tot acest traseu in maxim 25 de minute.
Cu tramvaiul sunt 4 statii.

No bun. Gafaind, am ajuns in Piata Sultanahmet. Aici ne-am intalnit si cu ghidul local.

Prima oprire: Hipodromul.

Hipodormul. Iar in spate Moscheea Albastra

Nu se percerp taxe 
Se pot face poze.

Nu va ganditi la cine stie ce, ca nu e un hipodrom in adevaratul sens al cuvantului. Practic e o piata unde datorita pavajului se poate distige unde a fost odata pista hipodromului, asta daca esti informat altfel functioneaza perfect vorba aia "cine vede si nu stie zice c-asa tre' sa fie". Bun. Aici pe vremuri turcii organizau intreceri sportive, de gladiatori, curse de care, iar mai tarziu pestru ca atrageau foarte multa lume a devenit centru de dezbateri, loc de manifestari salbatice.

Pe locul fostului Hipodrom se gasesc astazi Obeliscul Egiptean, Coloana zidita a lui Constantin al VII-lea Porphirogenetul, Coloana serpuita si Fantana Germana.

Obeliscul Egiptean - Pot sa spun ca este o lucrare splendida, eu am avut senzatia ca abia a fost slefuit.

Obeliscul Egiptean


Obeliscul este inscriptionat pe cele patru fete cu hieroglife care celebreaza victoriile faraonului Tuthmosis al III-lea.

Coloana zidita a lui Constantin al VII-lea Porphirogenetul - este zidita din blocuri de piatra de diverse dimensiuni si pentru ca are varful piramudal seamana cu Obeliscul egiptean. In vremea lui Constantin al VII-lea Porphirogenetul a fost restaurata cu placi metalice aurite pe care erau reprezentati pescari, fermieri si inscriptii in limba greaca, dar in 1024 cruciatii le-au smuls si le-au transformat in monede.

Coloana zidita

Coloana serpuita - este cuprinsa intre Obeliscul egiptean si  Coloana zidita. La origine, aceasta coloana turnata din bronz, a dainuit in fata templului lui Apollo de la Delphi, Grecia si reprezenta un monument de amintire pentru batalia de la Plateea.

Coloana serpuita

Fantana Germana -  este construita sub forma de dom, are forma de octogon sprijinit pe opt coloane de porfir verde. In interior cupola este captusita cu mozaic. In mijlocul fiecarei arcade exista un medalion cu initialele celor doi conducatori: sultanul Ahmet si kaiserul german, Wilhem al II-lea.

Fantana germana



Odata imortalizate aceste obiective in 10 minute ca atat am avut la dispozitie ca sa ramanem totusi lipite de grup am trecut la urmatorul obiectiv: Moscheea Albastra.

Minaret Moscheea Albastra

Nu se percerp taxe.
Se pot face poze.

Ca la orice moschee se impune decenta, nu este voie sa se intri incaltat iar femeile trebuie sa aiba capul acoperit. Daca nu esti corespunzator echipat, vei primi la intrare saluri sau robe in functie de necesitati. De asemenea primesti punguta in care sa-ti pui incaltarile. 
Este interzisa intrarea in moschee in timpul rugaciunilor.

Reguli de buna purtare

Moscheea Albastra sau Moscheea Imperiala a sultanului Ahmed este cea mai mare moschee din Istanbul si moscheea nationala a Turciei, fiind unul dintre simbolurile tarii.

Am ajuns la poarta, ne-am asezat la coada. Desi se mergea destul de repede, abia dupa 20-30 de minute am intrat in moschee. Aici am avut alocate 25 de minute (in interior).

Moscheea este coplesitoare prin marime, candelabre si culorile decoratiunilor de pe cupole. Este facuta parca sa-ti dai seama de bogatia si puterea celui care a ridicat-o. Curtea interioara iti atrage privirea prin coloanele ce o inconjoara. Mi-au placut bancutele pentru igiena personala - spalat pe maini si pe picioare - inedite pentru turistul din mine. Mai multe nu spun pentru ca s-au scris si spus multe despre ea incat nu are sens sa intru si eu in detalii.

Spatiu de rugaciune exclusiv pentru barbati
  
Bancutele pentru igiena personala

Detalii din interior





Aici se incheie prima parte a celei de-a doua zile. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu